Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Tali Gitar Baru.

Chop! Tali gitar saja baru. Gitar masih lama. Hahaha.



Semalam cadangnya nak beli tali gitar. Tapi balik keje penat sangat, tak jadi beli. So hari ni lepas kerja tadi aku terus pergi ke kedai Wira Sport kat Selayang ni beli tali gitar. Sampai sana kedai dah nak tutup. Tinggal satu pintu je lagi. Dari jauh lagi aku jerit, "Tunggu! Jangan tutup lagi. Saya datang mahu beli tali gitar,".


Akhirnya dapat gak aku beli satu set tali gitar brand Fender. Aku suka pakai tali gitar Fender atau Gibsons, yang untuk gitar elektrik punya. Tali dia tak sakit sangat jari. Saiz 0.008mm. (terbang 30 hengget =.=" )

Tali Fender satu set + 2 Pectrum @ Pick

Pasang tali gitar pun ada dugaannya jugak. Nak bukak tali gitar ni kene pusing la tuning keys die tu sampai tangan ko krem. Bukan satu. Tapi 6 tali. Maknanya 6 kali tangan ko krem.

Tali dah siap bukak semua.



Time nak bukak tali no 4, tuning key dia boleh tercabut pulak. Skru tanggal jatuh hilang entah kemana. Dah satu hal aku mencarik skru kecik cenonit tuh.

Tuning Key yang tertanggal (kawasan bertanda)



Dekat setengah jam aku mencarik, last aku jumpa gak. Kat dalam CPU aku. (aku cabut satu skru kat CPU aku. Skru CD-rom). Haha. Lepas ni kalau skru tuning keys ni hilang lagi, aku tahu nak carik kat mana dah. Yeahhh!



Ni la skru yang menangguhkan masa aku.


Sekarang dah siap pasang satu set tali tersebut. Tuning pun dah ngam. Try main lagu Another You. Baru lah asyik bunyinya. Pasni boleh karok sorang-sorang lam bilik. Kah kah kah.





Hoi! Sakan kau pasang tali gitar ekh. Besok malam rumah buat kenduri doa selamat. Bukan nak buat konsert!


Haha. Tahu takpe. Besok malam lepas isyak rumah aku ada buat kenduri doa selamat sempena adik aku dapat kerja. Jemputlah datang beramai-ramai ye.





*main lagu Dipenjara Janji seframe pastu nak tido.






~Daaaa~




3 comments:

Mama Iqa said...

mat gitar jgk ko nie...
huhuhu

Wak Kerrang Jr said...

haha.. gitar a awek aku skang.. haha

Unknown said...

Haha.. Awek aku gitar gak.. Haha

Post a Comment