Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Seribu satu blog.

Ku mahu hidup seribu tahun lagi.


Seribu tahun takkan mungkin, bisa menghuraikan semua.



A thousand lies have made me colder.



Beberapa lirik yang mengaitkan angka seribu dalam lagu mereka. Apa yang menariknya dengan angka seribu ni? Macam mana aku nak kaitkan angka seribu ni dengan entry kalini?



Cuba korang jeling-jeling pandang-pandang pageviews kat belah kanan blog nih. Yeahh. Setelah lebih setahun aku buat blog nih, akhirnya cecah gak 1000 pengunjung kat blog nih. Pom pam pom pam (bunyi mercun). Tahniah untuk aku!! Terima kasih untuk korang!!



Apa yang kau kecoh sangat nih. Orang lain tu ada belas-belas ribu dah. Puluh-puluh ribu pun ramai dah. Siap ada yang ratus-ratus ribu. Beribu-ribu lemon lagi nyah. Tak yah sampai setahun pun. Tak kecoh pun.



Yelah. Sebagai blogger yang tidak tegar, angka seribu tu dah dikira besar bagi aku. Mata sinar-sinar tengok angka seribu tu. Bukan senang oi blog terpencil ni nak dapatkan angka seribu tu. Mengharapkan pelawat dari Miri dok lawat hari-hari je la. Hahaha.



Aku bukanlah blogger yang mengejar traffic pun. Tak kesah sangat pun angka pageviews tu. Saja nak wat hiasan je. Sebab blog ni pun aku buat untuk cerita hal perihal aku je kan. Blog ni kan diari online. So nanti dah tua, ada anak cucu boleh la aku remind balik, oh sekian-sekian tarikh aku pergi sini. Oh sekian-sekian tarikh aku dapat ini. Oh sekian-sekian tarikh aku cintakan si dia. Ooops.



OK. Harini aku nak refresh balik sejarah mungkin berulang Aku, Blog dan Tralala~ ni. Jeng jeng jeng.



Dulu aku bukan seorang yang gemar membaca blog ni. Aku cuma baca dua blog ni je, pinkyl0veyd0vey.blogspot dan atiesensei.blogspot (sekarang dah berpindah ke diariatie.com). Dari dua blog ni lah aku mula pasang angin-angin angan-angan nak buat blog jugak.



Berkat dari ketekunan tulang empat kerat aku ni, dapat juga aku buka akaun blogspot pada tanggal akhir tahun 2009. Klik sini untuk first entry aku. Nama asal blog ni ialah Blog Untuk Aku sebelum ditukar kepada Aku, Blog dan Tralala~.



Mulanya blog ni aku buat untuk ceritakan tentang diri aku, aktiviti aku, kerja aku dan segala benda tentang aku. Lepas tu aku cadang nak wat gak koleksi email-email menarik dalam blog ni. Lama-lama aku taruk sekali lirik-lirik yang berkaitan dengan aku waktu tu (time takde mood nak menulis tapi nak meluahkan sesuatu). Lepas tu campur lagi dengan iklan, karut marut aku, sumpah seranah aku. Sebab tu aku tukar namanya kepada Aku, Blog dan Tralala~. Sebab semua aku rojakkan kat sini. Hahaha



Blog ni pernah terbengkalai pada Oktober 2010. Malas lak aku nak mengadap blog ni. Januari 2011, my best friend, atie tanya kenapa aku stop blogging. Dia cakap dia suka baca tulisan aku. Mungkin tulisannya cantik kot. Kalau aku guna font windings, mungkin dia tak akan baca langsung blog nih. So dengan galakan dari dia, aku kumpulkan balik semangat menulis aku dengan entry ni. Kebetulan gak time tu aku mula berkenalan dengan seorang blogger famous, cik rara. Dia lah yang tunjukkan aku dunia blog ni sebenarnya luas. Satu komuniti blog. Haha. Mungkin aku tak sampai ke tahap tu kot. Aku nak blogging sendiri-sendiri je. Boleh?



Start dari tu lah aku mula rajin menulis balik. Tengok saja archive aku untuk bulan April, 22 entry tu. Kalau boleh tiap-tiap hari aku nak update blog. Hari-hari nak tengok blog. Hari-hari nak blog walking. Hari-hari mau. Dah mula jatuh cinta kat blog nih. Rasa cam nak masuk minang blog ni je. Cett. Kelakar la tuh.



Tu lah serba sedikit cerita tentang perjalanan Aku, Blog dan Tralala~ ni. Sempena aku mendapat pemantau yang ke seribu ni, izinkan aku kongsikan blog-blog lain yang aku wajib bukak tiap-tiap hari. Boleh tak? Boleh?







Akhir kata (untuk entry ni sahaja), lagi sekali aku mengucapkan tahniah kepada aku, dan terima kasih kepada korang semua yang berani-berani melawat blog aku nih. Satu senyuman untuk anda. Haha. Kelakar.



OK dah. Nak siap-siap pergi melalak kat Kompleks Mutiara dengan Harith and wife. Sok nak pergi Melaka, ada blind date. Wow. Blind date tu. Siapa lah gadis bertuah tu ye. Kah kah kah.



Selamat Hari Pekerja dan selamat bercuti.




~Daaa~

No comments:

Post a Comment