Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Muvies Nite.

Dah bosan melayan muvie-muvie 18sx jam lapan, aku pikir-pikir baik aku pergi layan muvie kat wayang. Lama jugak aku tak tengok wayang nih. Aku ajak la adik aku sorang ni sekali, since dah takde sape nak teman aku tengok wayang. Sedih kan? Takde lah sedih mana. OK apa bawak adik tengok wayang. Awek boleh lak kau ajak. Adik sendiri kau sisihkan. Ciss. Hahaha.


Dah lama dah dia ajak aku tengok cerita Gantz. Aku lak teringin nak tengok cerita Thor. So usha punya usha, kat Big Cinema Brem Mall, Kepong ada tayang dua-dua cerita ni. Thor jam 2115, Gantz jam 2345. Layan. Haha. Koyak RM 54.00. TT___TT




Thor aku tengok versi 3D. First time ni aku tengok versi 3D. Best jugak rupanya 3D ni. Nampak cam gambar tu depan mata kita je. Lagi-lagi bila si Thor tu baling Mjolnir dia, macam nak kena kat aku je. Sempat gak lah aku mengelak. Harap-harap kena kat orang belakang aku yang asik dok tendang-tendang seat aku. Haishh. Macam dia lak yang berperang.




Jalan cerita dia boleh tahan lah. Part aku suka bila si Thor ni turun ke Bumi. Kelakar. Graphic pun OK. Biasa lah CGI dari Hollywood. Tapi ending kureng sikit sebab lawan adik sendiri, Loki. Aku ingat ada la lawan orang jahat yang best-best. Haha. Tapi overall aku bagi 4 dari 5 bintang lah. Yeahhh. Korang pergi la tengok cerita ni jugak. Tak rugi lor.




Habis cerita Thor, lepak kejap hisap rokok sebatang dua, sambung cerita Gantz pulak. Cerita ni aku tak pernah tahu pun kewujudannya kat wayang. Adik aku lah beria sangat ajak, aku layankan lah. Lagipun katanya harini lastday ditayangkan. Kang kempunan lak dia, aku gak yang susah hati. Iyeke? Haha.



Apa perasaan korang tengok wayang berdua je dengan adik korang? No, I mean cuma korang berdua jer dalam wayang tu? Seperti dunia, ana yang empunya. Memang heaven gila. Aku baring-baring je kat couple seat belakang. Siap boleh sembang kuat-kuat dengan mak aku bila mak aku call tanya kat mana. Hahaha.


Gantz ni cerita dari Jepun. Adaptasi dari komik gak kalau tak silap. Jalan cerita dia agak pening gak lah. Tapi lepas merangkak pelan-pelan nak pahamkan cerita ni, layan jugak lah muvie ni. Cerita dia ala-ala cerita The Matrix, tapi lebih kepada game yang mana diorang kene survive dalam setiap mission yang diberi. Cerita ni aku tak tau nak bagi bintang apa kat dia. Habis cerita ni baru adik aku cakap, dia beria ajak tengok cerita ni sebab nak tengok Kazunari Ninomiya (watak utama, Kei Kurono) je. Tak ke hati panas je dengar. Adeyh. TT___TT


Keluar rumah jam 2100hrs, balik jam 0215. Tak sedar ke esok nak kerja? Mata rabak dah ni. Nyte~



ps : Lepas ni plan nak tengok cerita Fast n Furious Five lak. Sapa nak teman aku, angkat tangan.




~Daaa~

No comments:

Post a Comment