Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Persiapan raya.

Salam semua. Esok kita dah nak raya. Zakat dah bayar belom?? Alhamdulillah. Aku baru jer bayar zakat fitrah untuk diri aku pagi tadi. Nak bayar pagi raya takut suntuk sangat. Semoga bertambah keberkatan Ramadhan kita tahun ni.


Sekarang semua orang dok sibuk buat persiapan untuk menyambut hari raya nanti. Tu mak aku kat dapur tu pun tak berhenti lagi memasak dari pagi tadi. Harap-harap dapat lah aku bersahur rendang kerang sok pagi. Haha.


Yang keluar shopping raya pun tak kurang hebatnya. Jalan TAR, Chow Kit, Sogo, Uptown, Downtown, semua habis diserbu orang. Ada yang kata taknak beli baju raya, tup-tup sampai tiga pasang dibeli. Ada yang kata dah cukup shopping ntuk raya, tapi bila ke Jalan TAR, 2 3 helai lagi dibeli. Ada jugak yang terbang dari Miri pagi tadi, singgah SOGO jap shopping, petang balik Terengganu. Ooops. Siapakah?? Haha. Biasalah penangan raya. Setahun sekali kan.


Ingat lagi tak entry 'Dah nak raya?'. Aku ada buat list barang-barang yang aku nak beli ntuk raya ni, kan. Dari enam barang yang aku nak beli tu, cuma empat jer yang sempat aku beli. Mana nak carik lagi dua barang nih..? Sok nak raya dah ni. Ada sesapa yang sudi hulurkan bantuan???


Baju melayu kaler kelabu
Beli kat Jalan Tar



Seluar Jeans Levi's
Beli atas talian kat 'Ryan Ricmal'


Kasut Puma
Beli kat Uptown Danau Kota.


Lagi satu spek hitam Holbrook Oakley beli online kat 'Ryan Riqmal'. Tapi tak sempat nak ambik lagi. Ni gambar aku mintak tolong pakcik gugel carikkan.

Amacam? Dari gambar-gambar di atas mesti korang dah dapat bayangkan betapa hensemnya aku di pagi raya nanti kan. Setahun sekali nak hensem-hensem ni kan. Hari-hari biasa aku tetap comel seperti selalu. Isk malu.


Songkok dan T-shirt aku tak sempat nak beli. Ada jumpa songkok kat Jalan TAR harga RM15, tapi sombong taknak beli awal-awal. Sekali carik kat Downtown Cheras, satu RM 45. Ah sudah. Raya tahun ni pakai baju melayu ngan topi cowboy la jawabnya. Sob3..


OK. Tu je yang sempat aku nak kongsikan malam ni. Nak tido awal ni. Sok keje lagi. Tatkala orang sibuk anyam ketupat bakar lemang, aku lak sibuk pegi hantar barang. Apalah nasib. Haha




******************************************************************

Sempena Hari Raya Aidilfitri yang bakal menjelang, aku dengan rasa rendah diri memohon maaf zahir dan batin, dari hujung rambut ke hujung kaki jika ada tersalah bahasa, terasa hati ke apa. Semoga lebaran kali ni lebih bermakna untuk kita semua.


Selamat memandu pulang ke kampung. Pandu dengan berhati-hati. Ingat orang yang tersayang. Jangan main mercun. Jangan melampau-lampau sangat makan. Jaga diri, jaga kesihatan. Kepada yang mengenali diri, jemput la datang kerumah. Duit raya tu aku tak janji tapi juadah insyaALLAH ada. Hehe.


-::SELAMAT HARI RAYA::-
-::MAAF ZAHIR & BATIN::-

******************************************************************




~Daaaa~



No comments:

Post a Comment