Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Lesen punya hal.

Salam semua.


28 Julai 2011 lepas aku kene saman ngan polis. Sebab lesen tamat tempoh. Dah 3 minggu rupenya tamat, camane aku ley tak perasan. Dengan pasrah aku sign saman tu. Aku lipat elok-elok, aku semadikan dengan aman dalam wallet.

2 minggu pastu aku pergi renew lesen kat JPJ Maju Junction. Hati bukan main girang lagi dapat renew lesen. Tapi panas tak sampai ke petang. Tengok kat bakul motor terselit rapi surat dari abang polis. Tahniah!




Semalam baru aku teringat ada dua saman tak bayar lagi. Mula la kelam kabut. Dua bulan lewat nih. 29 Sept 2011 kene naik court. Kalo bole taknak a naik court. Leceh. So aku pun pegi la IPD Gombak dengan niat suci murni nak bayar saman. Aku tanya dulu berapa kene, senang nak buat bajet.



1. Lesen Memandu Tamat Tempoh : RM 150.00
2. Tiada Insurans Perlindungan : RM 300.00
(+)
Saman Parking : RM 100.00



Tu dia. Saman jer dah separuh dari gaji sebulan aku. Lesen punya hal. Tak boleh jadik. Lari bajet nih. Sok nak naik court dengan muka seposen. Harap-harap dapat la 50 hengget jer. Sob3









~Daaaa~

No comments:

Post a Comment