Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Harry Potter VS Itik

Salam semua...


Semalam aku berkesempatan menonton citer Harry Potter and the Deathly Hallow part two bersama gadis rahsiaku. Tengok kat Mid Valley. Tak ramai orang malam tu. Nak tengok 3D, tapi takot kang Dementor muncul depan mata datang culik gadis rahsiaku ini. So kitorang tengok yang 2D punye je la. Haha

~Dementor~



Aku follow cerita Harry Potter ni dari episod satu lagi. Memang best citer ni bawak kiter ke alam fantasi. Tapi aku tertinggal episod yang sebelum ni. Yang part one tu. Camana ntah boleh terlepas episod tu. Mula-mula takda mood gak nak tengok episod terbaru nih. Tapi dah di ajak, plus ramai member-member cakap memang best, so aku layan jer laa. Paham gak laa jalan ceritanya walaupun tak tengok yang part one punya.


Episod kalini menceritakan macam mana si Harry Potter tu berjaya membunuh Voldemort. Episod kalini jugak merungkai saper si Snape tu sebenarnya. Aku suka watak si Snape ni. Sebab identiti dia sangat susah ntuk difahami. Lepas aku tengok episod ni, baru lah aku faham kenapa Snape kejap baik kejap jahat.




Sape yang belum tengok lagi, baik la pergi tengok cepat. Sebelum ditamatkan tayangan. Episod last tu. Bestt. Nak tengok camana rupa Harry Potter jadi bapak? Silalah tonton di pawagam yang berhampiran. Haha



Mesti korang tertanya-tanya apa kaitan itik dengan Harry Potter tu kan. Ekceli takda kaitan pun. Kes itik ni berlaku tengahari semalam. Sape yang tak kenal itik angkat tangan!! Skang gunakan tangan yang korang angkat tu, pergi taip 'I T I K' kat google. Kalau tak kenal jugak meh aku sunatkan korang lagi sekali.


Semalam aku singgah makan tengahari kat area Batu Caves. Cam bese menu kegemaran aku ialah ayam. Tak kisah la masak aper. Lagi-lagi part peha. Memang favret. So usha punya usha jumpa la aku dua ketul peha wat masak gulai dalam kawah. Terus aku sauk dua-dua ketul peha tu sebelum orang lain curik. Alaaa. Bukan besar mana pun peha tu. Kecik-kecik je.


Dah duduk kat meja, datang akak ni kira. Dia tanya "tu gulai itik kan?". Aku jawab, "eh, itik ker?". "Ha'ah" dia jawab. "Kat dalam kawah tu kan?" sambung dia lagi. "Yep" aku jawab ringkas sambil tengok arah kawah tu. Tu dia bukan main besar lagi label dia. 'GULAI ITIK'. Sumpah aku tak nampak label tu tadi!!



Aku pandang balik akak tu seraya berkata "takpa lah kak. Dah terambik. Lagi pun saya tak memilih bab makan,". Sambil senyum-senyum cover. Padahal memang dah hilang selera dah nak makan bila taw tu dua ketul peha lam pinggan aku tu sebenarnya peha itik. Tapi lapar punya pasal aku paksakan jugak.


Suapan yang pertama aku dah terbayangkan itik dok menari-nari depan aku. Aku suap lagi untuk kali kedua. Terngiang-ngiang lak lagu 'Itik Gembo-gembo' nyanyian A to Z. Takpa. Aku paksa lagi suapan ketiga. Terus mual rasa nak terkeluar balik. Aku tolak tepi, cuci tangan, bakar rokok. Aku jeling-jeling akak yang kira tadi tu. Dia usha-usha jer aku. Nasib baik dia tak gelak. Kalau tak memang aku sumbat sekor itik lam mulut dia. Baru dia taw kejamnya manusia. Huh!




Lepas ni aku akan lebih berhati-hati ketika memilih makanan.



p/s: aku memang tak makan itik, ok.





~Daaaa~

No comments:

Post a Comment