Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Disebalik PJU 1A/46

"Wak!! U pergi ini tempat, jumpa Mr Kelvin amek barang sama dia" jerit boss aku dari table dia.

"Kat mane tu boss?"

"Mana saya tau. U amek ini alamat, no telefon ni U call sama dia tanya mana tempat," jawapan yang aku biasa dengar dari dorang-dorang nih. Macammana a dorang nih. Office supplier sendiri pon dorang tak taw. Entah-entah Mr Kelvin tu sendiri pon diorang tak kenal kot.


Dana 1 Commercial Centre,
PJU 1A/46, PJU 1A,
47301 Petaling Jaya,
Selangor.
03-7xxx xxxx


Ahh.. PJ jer. Apalah sangat. *berlagak, tak nak call awal-awal*


Tengah siap-siap nak gerak aku sempat tanya Harith (member keje) katne PJU ni sebab aku sendiri pon tak taw. Haha. Dengan penuh yakin, bersemangat, dia terus jawab dengan sekali nafas,


"PJU tu dekat Taman Medan laa. Dalam kawasan-kawasan tu. Dalam tu PJU 1, PJU 2, PJU74 sumer ade. Ko carik jer dalam tu. Taman Medan taw tak??"


Alah. Taman Medan tempat permainan aku waktu kecik-kecik dulu. Small matter laa. Sebelum gerak aku call abang aku dulu nak double kompem. Boleh kata area PJ dia memang pakar a. OK, kompem kat sana. Pakai helmet, sarung sweater, start moto, chowww~


Masuk Jalan Duta, layan lap KL Sentral, usha usha awek Jalan Bangsar, menyanyi melalak sepanjang NPE, sampai gak Taman Medan. PJS 1, ok. PJS 2, err.. ok. Sini selatan, utara depan lagi kot. Jalan lagi. PJS5. Lagi lagi. PJS 7. Ahh sudah. Tak leh jadi nih. Keluarkan C3-01 aku, nahhh. 9 missed call. Abg Sham Corleone call. Aku da agak kompem salah tempat nih. Call balik.


"Aiseh alang, salah info a tadi. Taman Medan tu PJS. PJU area Ara Damansara sana. Hahaha." seronok dia gelak. Tak taw aku dok menahan sabar je nih. Haha. Takpe2. Apa ada hal. Jalan je laa.


Dari Taman Medan, masuk LDP, teruuuusssssss merempit g Damansara. Masuk Mutiara Damansara, tuju ke Ara Damansara. Ada signboard PJU disitu. Cantekkk. PJU 3, 4, 5, 6, 7, 8 dan 9 terus. Ok. PJU 1 ngan PJU 2 mana???


Terpusing-pusing aku kat sana. Mana lak korang sorokkan PJU 1 nih?? Adoyyy. So aku benti tanya orang-orang kat situ. Bukan orang-orang kat sawah padi tu ye.


"Owh.. PJU 1 kat area Tropicana sana dik,"


Tropicana pulak. Dengan jiwa yang mendidih aku gerak a kesana lak. Ok, jumpa da aku PJU 1. Tinggal nak carik 'a' nyer aje. PJU 1a, kan. Area-area sini jer tuh. Jom pusing-pusing dulu. Da dekat 18kali pusing, aku da fedap. MANA PJU 1A NIH!!!!!


Tension da aku, bawak kuar C3-01 aku call Anep (pakar PJ, Shah Alam) lak.


"Laa. PJU 1a tu kat Subang Airport laa." jawab dia rilex.

"Ko jangan dol. Aku dari Taman Medan ni, datang Damansara, ko nak suh aku g Subang lak? Aku nak carik Dana 1 Commercial Centre ni".

"Betul. Aku slalu g sana." sangat ringkas dia jawab.


Anep ni kalau bercakap sangat lah rilexnya. Ngan nada camtu dia jawab wat aku lagi was-was jer. Takpe a nep. Nanti aku usha la.


Aku pusing-pusing lagi area Tropicana tu. Tak puas ati. Mesti ada kat sini. Pusing-pusing sampai Dataran Prima, last jumpa brader posmen nih. (kalau nak tanya jalan, tanya kat posmen. Dorang sangat pakar bab-bab jalan nih. Kalau jalan tu area dorang a). So aku pun tunjuk a alamat tu kat dia.


"Owh. Jalan ni dekat Airport Subang ni. Dekat dengan bangunan Symphony." ramah gila brader posmen tu jawab. Dia ada tunjuk jalan tapi aku tak bape nak dengar sebab Sympony tu aku taw. Berlagak a katakan... Hahaha


Kat sini bermulalah kebengongan aku. Dari Dataran Prima, keluar Kelana Jaya, masuk LDP menghala ke Sungai Buloh, keluar Bandar Sri Damansara, masuk tol Sungai Buloh, pepah NKVE, keluar simpang Subang, menghala ke Subang Airport, tu dia bangunan Symphony tersergam indah. Masuk-masuk jer simpang tu terpacak teguh singboard jalan PJU 1a/46. Legaaaaaaaaaanyaaaaaaa!!!!


Dana 1 Commercial Centre tu sebelah bangunan Symphony tu jer. Sampai-sampai sana Anep da tunggu kat depan tu da. Dia tanya lalu mana, aku jawab NKVE trus dia gelak kaw-kaw. Aku pikir balik, pon ikot dia gelak kaw-kaw. Apahat????


Jalan yang aku lalu dari Dataran Prima ke Symphony. (36KM)


Jalan yang sepatutnya aku lalu. (8KM only!!!)


Tak ke 4 kali ganda jauhnya tuh?? Hahaha


Dari 1120hrs aku keluar office, dengan full tanknya, aku sampai balik office jam 1530hrs dengan tangki kering. Dan hasilnya,





Pening, kan..?

Ok, nak tido da. Baru terasa penat pas 3 jam merempit. 1730hrs sebelum balik tadi kene kira stock.

AKU PALING MALAS BAB MENGIRA STOCK!!!!




~Nyte~

No comments:

Post a Comment