Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Green Lantern

Salam semua. Lama tak ziarah blog nih. Alhamdulillah masih sihat dan kool lagi blog ni. Kebelakangan ni lebih 40 laman web kerajaan diserang oleh seorang, atau sekumpulan hackers yang menggelarkan diri sebagai 'anonymous'. Takot jugak kalau2 blog ni pun diserang jugak. Tapi kalau blog aku ni pon dorang serang, memang dah takde keje sangat le tu. Sampaikan blog picisan cani pon nak diserang. Hak Hak. OK cukop cerita tentang itu. Aku nak bercerita tentang yang lain.


Malam semalam, (tak terlambat lagi ntuk bercerita, kan?) aku tengok cerita Green Lantern di One Utama dengan ditemani seorang gadis (nama dirahsiakan). Untuk kali kedua aku tengok versi 3D (first time citer Thor), memang best. Citer yang diadaptasikan dari komik ni pon tak kurang hebatnya. Citer ringan senang difahami dak aksi-aksi pon menarik. Aku tak pernah baca pon komik ni tapi tengok citer ni agak layan gak la.


Dah namenya adaptasi dari komik, so jangan la ditanya mana logiknya citer nih. Citer tentang penjaga keamanan alam semesta. Power dia tu yang aku teruja sangat tu. Just bayangkan ape yang korang nak, pastu tunjukkan cincin kuasa, kaapoooww. Terus jadi. Best. Tapi lam citer ni tak banyak benda-benda menarik yang dicipta pakai kuasa tu. Maybe bab pengenalan kot. Ending citer ni sorang panglima Green Lantern ni pakai cincin kuasa jahat. Aku expect mesti ada part 2 citer ni.


Citer adaptasi dari komik skang ni makin best lak aku tengok. Tak sabar nak tengok citer Captain America lak. Harap-harap ada versi 3D. Citer-citer aksi and citer kartun syok layan 3D. Nur Kasih in 3D? Ermm.


OK,



~Daaaa~




No comments:

Post a Comment