Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Pelamin anganku tak berapa nak jadi.

Hari ahad adalah hari tidur sedunia bagi aku. Sememangnya jika tiada aktiviti di hari ahad, aku akan menggunakan sepenuh waktunya hanya untuk tidur. Sampaikan mata ni dah tak larat nak tertutup lagi, aku tidur dengan mata terbuka. Hebat tak?



Takda lah aku tidur tak bangun langsung. Napok beno nipunyer. Aktiviti hari ni tidur, makan, online. So korang nak aku ceritakan bahagian mana? Bahagian tidur? Ke makan? . Takde-takde. Meh sini aku ceritakan pasal pasang pelamin. OK tak?



Sabtu malam jumaat yang lepas ada job pasang pelamin kat Puchong. Pelamin kalini pelamin paling lama aku pernah buat. Start pasang jam 2230hrs, siap jam 0400hrs. Enam jam tersebut gara-gara miscommunication antara aku, mak andam dan pihak pengantin.



Tak tahulah camne deal antara pengantin ngan mak andam tu. Tapi yang aku diberitahu oleh mak andam, pengantin nak pelamin dengan tirai biasa (macam langsir umah tu). Dah siap pasang semua, pengantin cakap dia nak yang silang pulak. Dah satu hal aku kene bukak balik semua.



Datang satu lagi masalah. Kain yang aku bawak tu untuk jenis tirai punya. Jenuh jugaklah aku pikir camne nak wat style silang tu memandangkan kain untuk wat silang-silang tu tak cukop. Demi memenuhi kehendak pengantin, aku cuba jugak lah buat silang-silang tu dengan kain yang ada.



Sejujurnya hasil dia memang aku tak puas hati la. Pengantin kata lawa, tapi aku rasa dia nak pujuk hati dia je kot. Aku sendiri tengok pun tak puas hati. Rasa cam nak cakap kita bako jer!! (kenapa ayat-ayat aku dipengaruhi dek dialog usop wilcha?).



Mintak maaf banyak-banyak cik pengantin . Aku dah cuba yang terbaik ntuk penuhi permintaan anda. Semuanya gara-gara miscommunication tersebut. Akan aku perbaiki di masa akan datang.



Enjoy da pics~



Buat background belakang.


Buat layer pertama dan kedua.



Buat wiring untuk lightening.



Final touch up untuk background.


Susun bunga, tiang bunga, stage dan lampu spotlight.


Siap~


Lightening test OK.



Pikir bila nak naik pelamin sendiri.




Apa pendapat korang tentang pelamin ni? Klik sini untuk gambar pelamin lain.




*YM emoticons aku pinjam dari sini.
*Image hover lak aku belajar dari sini.




~daaaa~


3 comments:

Atie said...

cantekla...sekali tgk mewah gak je...lightening dia pun ok..

Wak Kerrang Jr said...

bukan2.. maksud i pendapat tentang si pembuat pelamin nih. tolong komen sket bile dia nak naik pelamin.? hahaha

Atie said...

boleh plak camtu??? T__T

Post a Comment