Lisa n I

Daisypath Friendship tickers

Signal.

Hari ni dalam jam 1820 hrs gitu, hujan turun selebat-lebatnya hampir 20 minit. (Selebat hujan yang turun, mencurah membasahi bumi, tidak selebat hujan, di dalam jiwaku). Demi customer yang tak henti-henti dok call tanya kat mana, aku redahkan jugak la hujan tu. Dan sekarang dah balik rumah baru terasa macam nak demam. Terasa macam nak MC pulak. Dan terasa macam nak tidur sepanjang hari esok. Namun aku sedar, itu semua hanyalah perasaan semata-mata. T__T


OK. Takpe. Kita tinggalkan hujan tu dulu. Ni aku nak citer ni. Sebagai seorang Marketing Support, kebanyakan masa aku berada di atas jalan. So bermacamlah karenah pemandu yang aku jumpa. Membuatkan aku berfikir kenapa ada pemandu macam ni, kenapa ada pemandu macam tu. Lantas buah fikiran yang aku fikirkan itu aku lontarkan kedalam blog nih. Manalah tahu kot-kot buah tu bercambah jadi pokok, lalu menghasilkan buah lagi, boleh kita makan sama-sama kan? (ngidam buah durian).


Jadi malam ni aku nak kongsikan beberapa karenah pemandu-pemandu di Malaysia ni, yang berkaitan dengan signal.

~gambar hiasan~


1) Tak bagi signal langsung.
Pemandu ni mungkin seorang yang kudung tangan, ataupun keretanya mungkin tidak disediakan dengan lampu signal. Pemandu ini sangat berbahaya. Selalu saja aku dihimpit oleh pemandu-pemandu ini. Biasanya pemandu-pemandu ini akan mendapat jari hantu dari aku beserta hon yang panjang. Kalau nasib beliau tak baik, aku copkan kasut saiz 7 ini pada kenderaan tu. Maaf siapa yang pernah terkena. My bad. T__T


2) Bagi signal tapi tak tengok cermin pandang belakang/ sisi.
Bagi signal terus masuk, bagi signal terus masuk. Aku bagi spanar saiz 20 nanti baru ada akai. Yang ni cukup aku hangin. Kalau kene nanti mesti menjawab, "saya suda bagi signal maaa". Kat sekolah dulu kan cikgu dah ajar, bagi signal, tengok cermin sisi, baru masuk. Ke ko angkat lesen terbang nih? Tolonglah tengok keadaan sekeliling dulu, ok? Ini bukan cerita Jangan Pandang Belakang. X(


3) Bagi signal kiri, tapi masuk kanan. (vice versa)
Pantang mbah nenek aku orang yang TAK tetap pendirian ni. Situasi ni biasanya berlaku kat tempat parking. Nampak dari jauh ada parking belah kiri, tup tup belah kanan ada kosong, terus masuk. Masa ni memang mencicit la, brek tekan sehabis mungkin. Sampaikan brek tu kalau boleh aku nak baling jer kat pemandu tu. Ngoi.


4) Signal bukan kaler sebenar.
Cantik signal ko kaler merah ade, kaler putih ade. Pernah gak aku jumpa kaler biru. Meriah weh. Tapi ko kene la paham, otak kita ni lebih alert pada warna. Kalau bukan kaler oren, sumpah aku lambat tangkap yang itu adalah signal!! Tak tahu la kalau aku sorang je yang rasa. Tapi seeloknya, kalau da dibagi kaler oren ntuk signal tu, pakai jer la, k. Toksah la di ubah ke kaler kegemaran korang.


Aku ni pon bukan la perfect sangat. Sapa-sapa yang terasa tu, aku minta maaf awal-awal ekh. Aku menulis ni pun untuk saling ingat-mengingati jer. Jangan touching-touching taw. :P


Drive safely~


*perasan tak text underline tu? aku baru belajar wat underline text kat sini. :P



~Daaa~

No comments:

Post a Comment